גיל מעבר מוקדם – כשל שחלתי מוקדם (POI)

גיל מעבר מוקדם הינו הפסקת פעילות השחלות לפני גיל 40 וירידה דרמטית ברמות אסטרוגן שיכולה לקרות באופן טבעי או כתוצאה מניתוח, מטיפולים כמו קרינה וכמותרפיה או מכשל שחלתי מוקדם (POI), ובא לידי ביטוי לרוב בתופעות קשות יותר של גיל המעבר ולכן יכולה להיות טראומטית למדי גם פיזית וגם נפשית.

נשים עם נשאות BRCA 1 ו-2 BRCA נמצאות בסיכון מוגבר לסרטן השחלות והשד ולכן מועמדות לניתוח להפחתת סיכונים הכולל כריתת שחלות. הליך ניתוחי זה הנקרא – ,RRSO נחשב לאמצעי המניעה היעיל ביותר להורדת סיכון בכ80% לסרטן השחלות וכ50% לסרטן השד אך כרוך באובדן תפקוד השחלות, גיל מעבר מוקדם, תסמינים קשים וסיכון להאצת מחלות עקב חוסר בהורמונים המופרשים מהשחלות אם לא מקבלים את הטיפול הנדרש לאחר ניתוח הניתוח.

לשמחתינו קיימים היום טיפולים הורמונליים טבעיים ובמינונים בהתאמה אישית שהם יעילים ביותר גם לשליטה בתסמינים וגם למניעת מחלות כך שאיכות חייהן ובריאותם של נשים שעוברות את הניתוח אינו משתנה לרעה ואף נראים שינויים לטובה.

טיפולים הורמונליים שאינם מעלים סיכון לסרטן בנשאיות BRCA1 ו-2 קיימים וזמינים לכל מטופלת. במרפאה אנו מקפידים מאוד להמליץ רק על הורמונים טבעיים ולא על הורמונים סינטטיים מאחר שלא מומלץ ליטול הורמונים שמעלים אפילו במעט את הסיכון לסרטן.

במרפאה, כל אישה נבדקת באופן מקיף על מנת לטפל בצורה המיטבית בתסמינים הספציפיים אם היא כבר חווה אותם ולזהות גורמי סיכון עבור מחלות לב וכלי דם, אוסטאופורוזיס (דילול עצם), סכרת ובעיות בריאות נוספות כתוצאה מגיל מעבר מוקדם ולקבוע מוקדם ככל האפשר גם טיפול מניעתי מתאים.

במרפאה אנו עוזרים לנשים צעירות להתמודד עם השינויים שקורים עקב גיל מעבר מוקדם, בין אם אלו קורים באופן טבעי או 'כירורגי'. טיפול הורמונלי טבעי, מדויק ומותאם אישית לכל אחת נחשב לטיפול היעיל והבטוח ביותר לטיפול בתסמינים ושמירה על בריאות העצם, המח, לב וכלי דם, בריאות מינית ורווחה אישית אצל נשים צעירות שעוברות את גיל המעבר לפני גיל 40.

MD, BSc(Hons), NCMP
רופאה מומחית לטיפול בבעיות גיל המעבר, בלוטת התריס והשמנת יתר

ד"ר מירי בן-עמי מטפלת במרפאתה בהפרעות הורמונליות שונות לרבות בעיות בתפקוד בלוטת התריס, תסמיני גיל המעבר והשמנת יתר בנשים צעירות ובנשים לפני, תוך כדי ואחרי גיל המעבר. בשיטות הטיפול שלה מביאה ד"ר בן-עמי לידי ביטוי את ניסיונה הרב והבנתה העמוקה בחשיבות אבחון וטיפול אינטגראטיבי המותאם אישית לכל מטופלת והמשלב בין שיטות טיפול קונבנציונאליות וטבעיות העדכניות והמובילות ביותר.