תת-תפקוד של בלוטת התריס היא אחת האבחנות השכיחות אך המוחמצות ביותר בקרב נשים, גברים וילדים. נשים סובלות מהפרעות בבלוטת התריס יותר מאשר גברים וילדים עקב הקשר של הורמוני המין הנשי לפעילות הבלוטה. כעשרה אחוז מהנשים סובלות מבעיה זו אך רק כ1-2% מהן מאובחנות. הקשיים באבחון עצמו כשכבר חושדים בבעיה בבלוטה, הם כתוצאה מזה שהפרוטוקול הזמין והנפוץ ביותר כיום לאבחון בעיה בבלוטת התריס הוא לבדוק רק הורמון אחד  ה-TSH, שאינו ההורמון הפעיל בתאים ואינו מופרש בכלל מבלוטת התריס. במקרים רבים הרמה של ה- TSH   תקינה בעוד אתם סובלים מתת-פעילות בלוטת התריס.  גם כאשר בדיקת הדם אומרת, "הכל בראש שלך". למעשה, זה כמעט נכון…"הכל בצוואר שלך!" (מיקום בלוטת התריס)

הורמוני בלוטת התריס (thyroxine ו- T3) פועלים כמעט בכל תא בגוף ופעילותם העיקרית היא לווסת את חילוף החומרים  ואת רמות האנרגיה בגופנו. מאחר שתפקוד כל תא בגוף דורש אנרגיה, תת תיפקוד של בלוטת התריס עלול להוביל לתסמינים רבים קשים ומחלות. תסמינים של הפרעות בתיפקוד בלוטת התריס, כוללים בין היתר:

• רגישות לקור
  • עייפות שאינה משתפרת עם מנוחה
  • קושי לרדת במשקל
  • ירידה בזיכרון ובריכוז
  • דיכאון
  • דפיקות לב מואצות
  • יובש בעור ובשיער
  • נשירת שיער
  • ציפרניים חלשות
  • דלדול או אובדן גבות, במיוחד בשליש החיצוני
  • בעיות וסת
  • חולשת שרירים וכאב פרקים
  • בעיות פוריות
  • התנגדות נמוכה למתחים
  • זיהומים חוזרים ונשנים

כיום יש מגוון רחב יותר של טיפולים שהוכחו כיעילים ובטוחים לטיפול בבלוטת התריס מעבר לתרופות הניתנות לרוב כגון אלטרוקסין, סינטרואיד ויוטירוקס.

תרופות אלו גורמות לעיתים קרובות לתופעות לוואי ואינן יעילות לאורך זמן במקרים רבים. נדרש טיפול מותאם אישית גם בבחירת סוג הטיפול וגם בהתאמת המינון.

במרפאה, אנחנו בוחנים את התמונה הרפואית המקיפה של המטופלת כולל לקיחת בדיקות דם לתפקודי בלוטת התריס מורחבים כולל נוגדנים לבלוטת התריס לפי הצורך, זאת על מנת להבין את סיבת הבעיה ולערוך תוכנית טיפול המותאמת לצרכיה של המטופלת וממשיכים לעקוב אחר יעילות הטיפול עד לתיפקוד תקין וחזרה לבריאות מלאה.

איבחון נכון וטיפול מותאם מסייעים לצאת מהתשישות ומערפל מוחי למצב של פוקוס והחזרת הזיכרון והאנרגיות, חזרה לשמחת החיים שאבדה, ירידה במשקל, הפסקת כאבים כלליים בגוף, ושיפור ניכר עד להיעלמות כלל התסמינים.

MD, BSc(Hons), NCMP
רופאה מומחית לטיפול בבעיות גיל המעבר, בלוטת התריס והשמנת יתר

ד"ר מירי בן-עמי מטפלת במרפאתה בהפרעות הורמונליות שונות לרבות בעיות בתפקוד בלוטת התריס, תסמיני גיל המעבר והשמנת יתר בנשים צעירות ובנשים לפני, תוך כדי ואחרי גיל המעבר. בשיטות הטיפול שלה מביאה ד"ר בן-עמי לידי ביטוי את ניסיונה הרב והבנתה העמוקה בחשיבות אבחון וטיפול אינטגראטיבי המותאם אישית לכל מטופלת והמשלב בין שיטות טיפול קונבנציונאליות וטבעיות העדכניות והמובילות ביותר.

לוגו - ד